Focus CC Black Magic Ford Focus RS



Focus CC Black Magic

Co nového v automobilovém světě? Čteme to všude. Elektromobily. Hybridní vozy. Hybridní verze modelu Fusion porazila vozy Buick laCrosse od skupiny General Motors a Golf/GTI od německého Volkswagenu. Transit Connect zvítězil nad Chevroletem Equinox od GM a japonským vozem Subaru Outback.
V Detroitu se představí ve světové premiéře předsériová studie nového Fordu Focus, který může v nejbližších letech značce přinést potřebnou stabilitu a zisk. Novinka byla vyvíjena jako globální model, tedy automobil, který se bude prodávat na většině světových trhů jen s minimálními změnami. Konkrétněji, všechny nové Focusy budou sdílet minimálně 80 % všech dílů, ať budou určeny pro USA, Evropu, Rusko nebo Čínu.

Novinka má přijít na trh nejprve v USA, a to v závěru roku 2010, vstup na evropské trhy se očekává zkraje roku 2011. Končící Focus tak má před sebou zřejmě nejtěžší rok své životní dráhy. Dvě hlavní ceny na autosalonu dnes získala americká automobilka Ford Motor. Vůz Ford Fusion Hybrid se stal Severoamerickým osobním autem roku 2010 a Ford Transit Connect je Severoamerickým užitkovým vozem roku. Za 17 let historie ocenění získala jedna automobilka obě hlavní ceny teprve potřetí. O výsledku rozhoduje 49 motoristických novinářů z USA a Kanady. Americké automobilky začínají sázet na menší a úspornější auta. 

V Detroitu bude k vidění čtyřdveřový sedan, určený především pro USA a Asii, ale taky pětidveřový hatchback, který bude hrát důležitou roli v Evropě. Design dnes představených vozů nemusí být zcela identický s tím, co příjde na trh, ale změny sériových modelů budou zřejmě jen kosmetické.

Boční profil připomíná první generaci. Nad objemnou kabinou se opět klene charakteristický oblouk. Vizuální sílu autu dodávají zvýrazněné lemy blatníků, podobně jako u originálu z roku 1998. Vysoké boky snižují dva prolisy, jeden nad prahem a druhý v úrovni klik.

Nově řešená oblast C-sloupku je až překvapivě komplikovaná ve srovnání s předchozími dvěma generacemi. Linie tvořená spodním okrajem bočních oken navazuje focusovsky na spojler prodlužující střechu. Koncová světla zabíhají svým designovým nudlovitým výběžkem daleko do boků. Novinkou v designu koncové partie je vytvoření dalšího ramenatého profilu v úrovni tvarově komplikovaných koncových světel.

Automobilka zatím nezveřejnila žádné rozměry karoserie, ale podle našich informací bude nový Focus asi o 25 mm nižší než ten současný, bude mít větší rozchod kol, stejný rozvor, podobnou čelní plochu, přibližně stejnou hmotnost, ale podstatně vyšší tuhost karoserie a vyšší úroveň pasivní bezpečnosti. Co přinese doba vyžadující úspornost, ale užitečná a rychlá auta mekoncí. Peníze jsou v kapsách movitých milovníků aut stále a kupuje se, co se líbí a representuje úspěch svého majitele. Jeďte se podívat nebo sněte dále svůj český sen.  Zdroj: CT24

Oblíbené příspěvky co máte rádi

Archiv blogu