Bugatti Veyron automobil snů pro bohaté možná i úspěšné

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron
Nemohu zůstat stranou, každý chlap s gulemi (trochu přeháním) obdivuje silné a rychlé auto. To je mužům dáno hormonálně (testosteron). Rozhodně lepší než silná motorka. Ale kdo na to má? Kdo se vozí? Image chlapa a erotický náboj pro dívky. Potěšení, hračka ale kvalitní a značková...
Co se kde o tom píše? Informace jsou převzaté, na to auto mít nebudu. Ale nechám vás potěšit fotografií (pro display Windows Vista) tak prohlížejte ve zvětšení. Bez videa vás nenechám podlehnout frustraci, že jej neuvidíte v pohybu. V Česku už také jezdí...
Trochu informací z uznávané Wikipedie praví:
Bugatti Veyron 16,4 byl nejvýkonnější sériově vyráběný automobil na světě. Je pojmenován podle automobilového závodníka Pierra Veyrona, který v roce 1939 vyhrál závod 24 hodin Le Mans s vozem Bugatti 51A. V roce 2005 vytvořil světový rychlostní rekord o hodnotě 407,16 km/h. Akceleruje z 0 na 100 za 2,5 sekundy a z 0 na 300 za 17 sekund. Délka 4465 mm, šířka 2000 mm, rozvor 2710 mm, vysoký 1204 mm a pohotovostní hmotnost je 1888 kg. Na podzim roku 2007 byl rychlostní rekord překonán vozem SSC Ultimate Aero TT, který dosáhl rychlosti 412,23 km/h. Jeho design vytvořil a odpovídal za něj designér slovenského původu Jozef Kaban.

Za velkými koly se ukrývají unikátní keramické brzdy. Při sešlápnutí brzdového pedálu pomáhá ABS a při rychlosti vyšší 200km/h se vysouvá přítlačné křídlo na zádi, díky čemuž dokáže Veyron zabrzdit z 400km/h za necelých 10 s. Motor je vidlicový šestnáctiválec do W, má zdvihový objem 7993 cm3, dosahuje 736 kW (tj. 1001 koní) při 6000 ot./min a nejvyšší točivý moment 1250 Nm je k dispozici mezi 2200 a 5500 ot./min. Převodovka DSG byla vyvíjena společně s firmou Ricardo a má šest rychlostních stupňů. Pohon všech kol je zajišťován pomocí mezinápravové spojky Haldex umístěné u přední nápravy.

Rekordní hodnoty se týkají také spotřeby a ceny. Ve městě má Bugatti Veyron spotřebovat 40,4 l/100 km, mimo město 14,7 l/100 km, kombinovaná spotřeba činí 24,1 l/100 km. Těmto hodnotám odpovídají také gigantické emise CO2 960 g/km ve městě, 350 g/km mimo město a 574 g/km v kombinovaném provozu. Teoretický dojezd se stolitrovou palivovou nádrží činí jen o málo více než 400 km, v praxi to však bude asi ještě méně.


Přesto že cena vozu je více než jeden milion eur, je o automobil velký zájem. Těchto vozů se vyrábí pouze 75 ročně , proto je čekací doba velmi dlouhá. Jeden z vozů už si koupil i Čech.


Oblíbené příspěvky co máte rádi

Archiv blogu