BMW Concept Active E


BMW Concept Active E

BMW Concept ActiveE vypadá na první pohled jako obyčejné kupé BMW řady 1 a to bylo cílem. Automobilka nechtěla vytvořit nějaký futuristicky laděný koncept. Ostatně, nyní tu je koncept Vision EfficientDynamics.

Jedničkové kupé dostalo stejně jako příbuzní s klasickým spalovacím motorem pohon zadních kol. Ten obstarává synchronní elektromotor o výkonu 170 koní a točivém momentu 250 Nm.

Motor čerpá energii z lithium-iontových akumulátorů, které vznikly za spolupráce společností BMW a SB LiMotive. Akumulátory mají nově vyvinutou tepelnou regulaci, která má optimalizovat jejich výkon.

BMW se snažilo snížit hmotnost a to se docela podařilo. Elektromotor je velmi kompaktní a byl integrován do modulu zadní nápravy. Akumulátory pak byly umístěny tam, kde má obyčejné BMW řady 1 motor a nádrž. Nyní váží 1800 kg, což je o nějakých 400 kg více než obyčejný model, ale je alespoň rozdělena mezi nápravy v poměru 50/50, jak je pro BMW typické.

BMW Concept ActvieE akceleruje na 60 km/h za 4,5 s, na 100 km/h za 9 s a jeho maximální rychlost je prozatím omezena na 145 km/h. Dojezd v reálném provozu dosahuje na přibližně 160 km, podle amerického cyklu měření emisí FTP72 pak dosáhne v laboratorních podmínkách dojezdu 240 km. Akumulátory lze dobíjet ze standardní zástrčky, je to tedy praktické. V Evropě trvá nabití 3 hodiny, v Severní Americe pak 4,5 hodiny. Zdroj: Google News

Oblíbené příspěvky co máte rádi

Archiv blogu