Auto, které je na první pohled zcela v pořádku, se postupem času ukáže jako naprostý „šrot“. Průmysl lži

 Výběr ojetého vozu

 Jak kupující, tak prodávající chtějí mít z obchodu zisk. Často tedy dochází k tomu, že zakoupené auto, které je na první pohled zcela v pořádku, se postupem času ukáže jako naprostý „šrot“.


 Na povrch začnou vyplouvat skryté a někdy i velmi závažné poruchy, jež s sebou přináší vysoké náklady na opravu. V některých případech mohou vyjít dokonce dráž než auto samotné.

Jak tomu předejít? 

Vůbec nejdůležitějším krokem je ověřit si stav najetých kilometrů. Jejich počítadlo totiž do značné míry odráží aktuální kondici a opotřebení každého vozidla.

 Díky tomu se vyvarujete koupi příslovečného zajíce v pytli, tedy auta, které bude v lepším případě velkou kasičkou na peníze, v horším případě se vám doslova rozpadne pod rukama. 

Důkladné prověření reálného stavu vám ušetří nejen spoustu nepříjemného vyřizovaní, ale také hromadu financí.

Společnost carVertical, která pomocí VIN kódu kontroluje historii automobilů, provedla výzkum s cílem zjistit, která auta mají nejčastěji stočené kilometry.

 Za posledních 12 měsíců (říjen 2019 až říjen 2020) analyzovala více než půl milionu údajů. Jednotlivá data shromažďovala z různých trhů po celém světě včetně České republiky, Polska, Rumunska, Maďarska, Francie, Slovinska, Slovenska, Lotyšska, Bulharska, Ukrajiny, Srbska, Německa, Chorvatska, Ruska a Spojených států amerických.

Výsledky ukazují, že automobily s nejčastěji stočenými kilometry podle společnosti carVertical jsou německého původu, naftová a více jak deset let stará. Konkrétně se jedná o modely značky BMW (řada 7, X5, řada 5, řada 3 nebo X3 a řada 1). Následuje Audi s oblíbenou „á šestkou“ a Volkswagen s velkým SUV Touareg. Nechybí zde ani zástupce trojcípé hvězdy: Mercedes-Benz E-Class. 

Vozy prémiového segmentu mají tedy mnohem častěji stočené kilometry než auta nižších tříd.Do žebříčku se bohužel vměstnala i dvojice škodovek. Hůře si vede vlajková loď Superb, která drží dvanáctou pozici, o dvě příčky za ní je potom (nejen) český bestseller Octavie. Oba modely však spojuje totožný koeficient 6,3 procent. 

K umazávání kilometrů nejčastěji dochází u dieselů, což potvrzuje jak Superb (96 procent nafta a 4 procenta benzin), tak i Octavie (89,2 procent nafta a 10,8 procent benzin). Tachometr Superbu však bývá nejvíce stáčen u mladších vydání.

Nejčastěji lze podvody s počtem ujetých kilometrů zaznamenat ve střední a východní Evropě. Například každé desáté auto v Rumunsku a Lotyšsku má pravděpodobně stočený tachometr. Česká republika je s necelými osmi procenty vysoko nad průměrem, na rozdíl od Slovenska, kde je počet „cinknutých ojetin“ zhruba poloviční. 

Ani koupě z Německa není úplně bez rizika a pravděpodobnost, že má auto stočený tachometr, je tu dvakrát vyšší než ve Francii.

CNN.iprima.cz https://cnn.iprima.cz

Auto, které je na první pohled zcela v pořádku, se postupem času ukáže jako naprostý „šrot“. 

Průmysl lži.

Oblíbené příspěvky co máte rádi

Archiv blogu